Translate

13 Ağustos 2015 Perşembe

DOMATESLİ BİBER TURŞUSU...

Bu günlerde oğlumla kış hazırlıklarını birlikte yapacak olmanın keyfini yaşıyorum...
Geçen yaz hayatımın ilklerini yaşadığım konserve-turşu-sos yapımındaki sonuçlar ve kış boyunca sevgi dolu masalarda tüketilmiş olması beni bu yıl yeni bir "deli cesareti" ile pazarlara salıveriyor:)
Tarifleri paylaşıyor ve bunun verdiği hazzın tadını çıkartıyorum...

Çocukluğum boyunca en çok duyduğum "bil de yapma" ifadesinin anlamı şu anda tüm hayatımı tanımlıyor... Annem her işte mırın-kırın yapınca istisnasız kullanırdı bu cümleyi... "bil de istersen yapma..."

Malum dünya ateş çemberi...
Zaman ne gösterir bilmiyoruz...
Zaman, her şeyi bilme ve kenarda tutma zamanı..

*küçük tamiratları yapabilmek,
* ilk yardım kurslarını tamamlamak,
*yangın söndürücüyü kullanmayı bilmek,
*yeter seviyede dikiş bilmek,
*basit modeller için saç kesebilmek,
*toprağı ekmeyi bilmek,
*olası yokluk-zor zamanlar için hamur yapmayı bilmek,
*eldeki malzemelerle çorba yapabilmek,
*örgü örmeyi bilmek...
 Hiç ihtiyaç olmasın ama, ihtiyaç olduğunda eksikliğini hissetmeden yapabilmek için... zaman ayırıp  BİLMEK için biraz kıpırdanmak gerek:)

Farkediş: Özgürlük; bilmektir...

Şimdi bu blogda ilk defa bir tarif paylaşacağım..

KIŞLIK DOMATESLİ BİBER TURŞUSU:

Malzeme oranları
3kg acı biber
5 kg domates
1 demet maydanoz
4 su bardağı sirke (üzüm sirkesi daha çok yakışıyor)
40 diş sarımsak
4 çorba kaşığı iri tuz
4 tatlı kaşığı toz şeker
kavanoz üstü için birer çay kaşığı sıvı yağ






 YAPILIŞI:

 domatesleri soyup, elde ince ince doğramak gerekli ama ben kolaya kaçıp rondodan geçirdim:(
Sarımsakları soyup iri iri parçaladım.



Domates sarımsak karışımına sirke-şeker-kaya tuzunu ekledim,  üzerine biberleri temizleyip karıştırdım.
Kavanozlara doldurup üstlerinin maydanoz ile kapattım
 
Kavanozların üstüne bir kaç parça kaya tuzu atıp birer çay kaşığı sıvı yağ gezdirdim ve "sevgi dolu huzurlu sofralarda yenilmesi duası ile" kapattım.

Direk ışık görmeyecek serin bir yerde ilk hafta kontrol altında tutarak (turşu, malum taşabilir...:) birkaç hafta bekleyeceğiz. 


 
Turşular olunca afiyetle tüketilsin:) 
Izgaraya da fırın yemeklerine de yakışıyor. Hatta biz makarna sosu gibi de tükettik geçen kış:)
 
Bu arada biberin acısına göre gece bir kase yoğurtla yendiğinde bel çevresini de eritiyor:)
Daha ne olsun...Yapacak olanların ellerine sağlık olsun. 
Şimdiden kolay gelsin...
...................
..........
..

Beni iş hayatından tanıyanların şaşkınlığına alıştım. Ben de kendime şaşırıyorum bazen.
Lakin; mutlu olmak adına hayatımı izole etmeyi seçiyorum.
Nasıl bencilce bir tutum değil mi... Bunca acının, gözyaşının, belirsizliklerin ortasında...

Evet öyle..

Oğluma nasıl anlatabilirim ki tüm bu toz bulutunu..
Bilemiyorum...
...ve "anne olma" ayrıcalığı ile, bir gülümsemeye tüm zamanını feda edecek mini dünyamda var olmayı tercih ediyorum.

Sevgi ve tebessümle; huzurla kalın...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder