Translate

30 Ekim 2014 Perşembe

ÇOCUĞA ÖLÜMÜ ANLATMAK

Zaman....
Hayat....
Ömür...
Varlık-yokluk....

Almamıza izin verilen sayıda  nefesimiz var... Bir ezan ile başlayıp selamız verilene kadar yer kaplayacağız bu Dünyada...

Yok öyle karamsar bir yazı değil asmayın yüzünüzü:) Bunlar hep bildiğimiz ama kendimizi soyutlamak için çalıştığımız varoluşun gerçeği... Ne ırktan ırka değişiyor ne de coğrafyaya bağlı... nedenleri tartışsak da herkes kendi "nedenini bekliyor değil mi?...

Dualarımızda ölümün de hayırlısını dilemek gerek.  Geride bırakacağımız her canlıyı zamandan bağımsız  hazırlamak gerek..Çocuklara ölümü anlatmanın ne büyük bir sorumluluk olduğunu daha yeni yeni anlıyorum.

Oğluma herşeyin bir ömrü olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Bu sıralar öyle çok yapıyoruz ki bunun gibi benzer konuşmaları...

- Anne doğum günün çok güzeldi.
- Teşekkürler tatlım, beraber kutlayabildiğimiz için çok mutluyum.
- Dedem neden ömrünü tamamlamıştı?
- Daha önce de konuştuğumuz gibi, kalbi çok yorulmuş ve dinlenmek istemiş.
- Peki hala aynı evinde mi?
- Ömrünü tamamlayan insanların evleri değişmez ki canım.
-Ama toprağın altındaki kapıdan diğer zamandaki evlerine gidiyorlar ya, başka evlere kapı açılamaz mı?
- Bilmem bunun cevabını ömrümüzü tamamlamadan veremeyiz değil mi:)..





Gülümsemeye çalışıyorum ama nasıl can acıtan bir konuşmadır bu anlatamam... Konuyu değiştirmek ve renk vermemek için çalışsam da  her an daha bir zorlaşır bu konuşmayı sürdürmek...
Hep de babama ihtiyaç duyduğum zamanları seçer paşam... ya da her sorduğunda duyduğum özlem patlayıverir....

Fark Ediş: 5 yaş çok sıkıntılı bir yaş ve soruları çok zor...

Tıkandığımda ise kollarını kavuşturup  :
- hıh cevap bile vermiyorsun... Babam da bazan böyle yapıyor.... Kime sormam gerek anlamıyorum.." Diyerek küsebiliyor... Büyüdüğünde anlayacak, verecek cevabım olmadığında çektiğim karın ağrılarını.. beni nasıl köşeye sıkıştırdığını...

Bu sıralar en çokAllah'ı merak ediyoruz.. Kabul ediyorum kopya çektiğim çok kitabım var:)

-Anne Allah sadece Dünyayı mı yaratmış?
- Hayır oğlum, Allah uzayda bildiğimiz ve bilmediğimiz ne varsa hepsini yaratmış.
- yani kosmozda seyrettiğimiz gibi mi... ( belgeselleri bizimle seyrederken birşey anlamadığını düşünmüştüm ama ne çok yanılıyor insan...:))
- Evet oğlum, bilmediğimiz farklı galaksiler de varsa onları da Allah yarattı. O herşeyin üstünde bir güç. Bu yüzden  O'na dua ediyoruz...
- Hmmm peki bu kadar çok alan varsa nasıl tek tek hepimizi duysun ki?
- Tahmin edemeyeceğimiz kadar büyük bir güç çünkü:)
-İstersen büyüdüğünde bu konuları araştıran bir bilim adamı olabilir ve senden sonra gelecek çocuklara verilecek cevaplar bulabilirsin.
-Evet hayalet yıldızlar gibi.. (yıldızları, onlardan yansıyan ışıkların bize ulaşım süresi kadar sanal görürüz)
- iyi bir örnek...
-Ben itfaiyeci olacağım. Ama astronot da olabilirim..:)))

-Anne Allah'ın numarası ne kaç?
-????
-Ona söylemek istediklerim var. Aramalıyım...
-Oğlum ezan okunuyor ya, işte o Allahın bizi konuşmaya çağırmasıdır.
- Ama hep ezan okunuyor...
-Evet, demek ki söylemek istediğin herşeyi istediğin zaman söyleyebilirsin. Seni duyacağından emin olabilirsin.

En çok da geçenlerde zorladı beni.
-Anne kremini sürdün mü?
-Hayır neden?
-Lütfen yaşlı olma.. O yüzden de unutma olur mu? Sen de babam da yaşlı olmayın.... Sizin doğum gününüz de olmasın. Ömrünüzü tamamlarsanız ben ne yaparım???

Deyip ağlamaya başladı... Bıraksam ben de salya sümük ağlayacağım.... Kucağıma alıp banyoya gittik. Kremimizi sürdük. Daha uzun günlerimiz olduğunu anlatıp, okula gideceğini, askere gideceğini, evleneceğini, çocuklarını beraber seveceğimizi anlattım. En çok da "baba" olma fikrine kahkahalarl güldü...
 Tam herşey düzeldi derken,
-anne senin mezarından bizim eve de bir kapı açalım olmaz mı?... Ben büyüyünce bunun nasıl yapılacağını araştıracağım " dedi..

Mutsuz bir an bile geçirmeye hakkımızın olmadığını anlatmak için yazdım bu yazıyı... Her anımızı mutlu birer anı olarak çocuklarımızın beynine kazımalıyız. Malum kaç nefesimiz daha kaldı bilmiyoruz.




















 



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder