Translate

16 Kasım 2014 Pazar

SÜSLÜ İLE HIZLI...1

Herkese Selam;

Evde uyguladığımız  kuklalı (dolaylı) anlatım çalışmalarının sonuncusunu paylaşmak istedim. Bu karakterleri istediğiniz gibi tanımlayıp istediğiniz konu üzerinde tartıştırabilirsiniz.  Ne kadar açık ve aşırı olursa çocukların o derece ilgisini çekiyor.  

Sevgi ve huzurla kalın...

*************

SÜSLÜ İLE HIZLI'NIN MACERALARI

Oyunla Verilmek İstenenler:

- Kimse mükemmel değildir
- Arkadaşlarımıza yardım etmek bizi daha cok mutlu eder.
- Topluluk içinde nasıl davranacağımız konusunda emin olamadığımız her konuda yardım almak, yanlış yapmaktan iyidir.
- Kimseyi rahatsız etmemeliyiz.


Karakter 1: SÜSLÜ

  • Aynadaki görüntüsüne herşeyden çok önem verir.
  • Topluluk içinde uyulması gereken kurallara önem vermez.
  • İyi niyetlidir.

Karakter 2: HIZLI

  • Sabit bir yerde durmakta zorlanır.
  • Çok zeki ve çalışkandır
  • Yavaş olduğunu düşündüğü arkadaşlarını itebilir.
  • İyi niyetlidir.

Süslü ve Hızlı aynı sınıfa giden iki iyi arkadaştır. Birbirlerini korur ve uyarırlar. Farklılıkları ile birlikte yaşamak için sürekli çözüm bulabilirler.

BURNUM AKIYOR...

Süslü : Hapşuuuu... Burnum akıyor, galiba hasta oluyorum.
Hızlı : Geçmiş olsun. Keşke evde kalıp dinlenseydin. Grip bulaşıcıdır diye duydum.
Süslü : Evet Haklısın ama yeni tokamı herkese göstermeliyim.
Hızlı : Süslü hadi daha hızlı yürü derse geç kalıyoruz.
Süslü : Terliyorum sanırım. Hapsuuuu...
Hızlı : Aaa burnun akıyor Süslü
(eliyle burnunu siler ve üstüne sürer)
Hızlı : ıyyy ne yapıyorsun Süslü...
Süslü : Ne yani burnumda mı kalsın.. ?
Hızlı .Hayır akıllım. Kağıt mendile silip, hiç eline bulaştırmadan çöpe atmalısın. Yoksa mikrapları herkese yayarsın ve sen de iyileşemezsin.
Süslü : Ben mikrop falan görmüyorum. Abartıyorsun. Hem geçen gün Güçlü parmagıyla karıştırıp ağzına attı... (Güler.. )
Hızlı : Bu çok iğrenç. Midem bulandı. Bu gülünecek bir şey değil çok yanlış bir hareket. Güçlüyü de uyarmalıyız. Bak akıllım, mikroplar gözle görülemeyecek kadar küçüktür ve bizi çok hasta yapacak kadar da güçlüdür. Böyle yaparsan arkadaşların hem hasta olmamak için hem de ellerin pis olduğundna elini tutmak istemez.
Süslü: Hayır yanlız kalırım o zaman..
Hızlı : Ne sandın akıllım. Hadi bu mendili al. Hapşururken de ağzını kapat. Hem kendini hem bizi koru. Sonra da ellerini sabunla güzelce yıka ki mikroplar elinden temizlensin.
Süslü: Tamam Hızlı. Tokamı alır mısın, ben lavaboya gidiyorum. Sınıfta senden alırım...
Hızlı : Acele et ders başlamak üzere...

Süslü : Teşekkürler Hızlı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder