Translate

5 Kasım 2014 Çarşamba

ÇOCUKLARDA UTANMA 1...

Geçen hafta oğlumun okulunda bir etkinliğe katıldım.  Açıkça itiraf etmeliyim ki Alper'le ilgili katılabildiğim ilk etkinlik oldu. Maalesef hayatın koşuşturmasında hep mazeret sunmak durumunda kalanlardan olmuşum şimdiye kadar...

Etkinlik; anneler arası, annelik üzerine konuşma-dertleşme platformu...
Çocuk gelişim uzmanı eşliğinde; annelerin kendi anneliklerini, annelerini, aile içi iletişim seviyelerini sorguladıkları bir zamana dahil oldum...

Katılımcılara bir süpriz yapılmış. Çocuklara anneleri ile ilgili sorular sorulmuş ve video kaydı alınmış... Çok sevimli... Çoğu çocuk; annesinin yaptığı yemekleri, güzelliğini, iyiliğini anlatmış... Her çocukta "ay çok şirin..." nidaları yükseliyor.
Alper'e sıra gelince, (kabul biraz endişelendim ne diyeceği konusunda) başlarda şaşırtıyormuş gibi yaptıysa da..

-Anne seni çok seviyorum
-neden anneni seviyorsun?
-çünkü benimle yarış arabası oynuyor
-başka?
-tırnaklarını boyamasını istiyorum boyuyor, krem sürüyor,istediklerimi yapma.... sana bir şey söylim mi... annem küçükken ne yaptı biliyor musun?
-söyle bakalım?
-burnunu karıştırırken gördüm...
!!!!!!!

Ben yediğim soğuk duşun etkisi ile bir süre kaldım... Yapmıştı yine yapacağını...:))
Neden utandım bilmiyorum... Oğlum gördüğü gürüntüyü neden önemsedi anlamlandırmaya çalışıyorum.

Burnunun açık olması için bebekliğinden beri özel bir özen göseriyoruz ki nefes sorunu olmasın, sümkürebilmesi için yaptığımız şaklabanlıklar ayrı bir kahkaha konusu oldu hep... Büyüyüp okula başladı ve bizim tavrımızı anlamakta zorlandı.

-oğlum herkesin içinde burun temizlenmez... Bir büyüğünden yardım iste. mendilini kullan. yanlızken yap...
-anne burnumdaki sümük beni rahatsız ediyor!!!!

Var mı bunun daha düz anlatımı...
Muhtemelen de fark etmeden yaptığım baskıyı dışa vurdu yumurcak. Sen de yapıyorsun işte.... Seni de gördüm.....

Kabul ediyorum ki fena bir ders aldım. Utanma dediğimiz şey, utandırılmadan anlatılmalı. Ben belki de kendimi düşünerek "nedenlerini anlatamadan" yapmaktan keyif aldığı bir şeyi yasaklamaya kalktım ( çünkü her burnunu temizlemeyi başardığında alkışlayan bir anne-baba vardı geçmişinde)  neyin değiştiğini daha net anlatmadan da bu dışa vurum değişmeyecek eminim...

Fark ediş: Çocuklarda utanma, adab-ı muaşeret kurallarına uyma gibi konuları nedenleri ile anlatabilmek çok önemli. Malum, bu yaştaki çocuklar en çok birbirlerine karşı acımasızdır. "utanacağı bir duruma maruz kalmadan" bir konuşma dili bulmak için araştırdım. Oyun canavarı Alper için yine oyunla bir yol denemeye karar verdim... Kuklalarımı seçtim bile... Senaryom da hazır... Sonuçları, sonraki yazıda sizlerle paylaşırım.

Sevgiyle ve özgüvenle kalın:)














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder