Translate

26 Mayıs 2014 Pazartesi

ÇOCUKLAR...


Her muhabbet ortamında diyoruz ya, çocuklarla konuşurken dikkat etmek gerek.. Karşı çıkan yoktur değil mi... Hatta "kopyala yapıştır" ifadelerinden  -çocuklar fotokopi gibidir.... anında alıyorlar -...

Doğru gerçekten...

-baba gelir misin?
-tamam oğlum....
-baba gelir misin?
-tamam
-babaaaaa?
-tamam
....
-tamam diyorsun tamam diyorsun gelmiyorsun, tamam demek hayır demek mi acaba????
...ve baba fırlar:))

-anne bu ne?
-karınca yuvası oğlum
-ne kadar çok var.. tepeler bayrakları mı?
-hiç böyle düşünmedim ama güzel bir ifade....
-???
-Yani evet oğlum, öyle de diyebilirsin.
-Neden bazıları büyük bazıları küçük?
 (Anne bayrak olayından gol yedi ya gaza gelmiş hali ile başlar.....)
-her karıca ocağını bir ülke gibi düşün mesela... Ülkelerin bayrakları farklı ya...Tepe ne kadar büyük olursa o kadar büyük bir imparatorluk var demek ki toprağın altında...
-????
-Çok mu karışık anlattım?
-İmparatorluk ne anne??? Orada devler mi yaşıyor???
......ve anne susar....
-hem toprağın altında birbirlerine tünel kazıp birleştirmediklerini ne biliyorsun??? Niye ayrı yaşasınlar ki? Arı mı bunlar?... Kraliçe karınca mı var???
....ve anne biter...:)))




Fuko (foucault)  Sarkacı'nı okuyanlar bilir. Umberto Eco der ki: " Ben babamın bana bir şey öğretmek zorunda hissetmediği zamanlarda öğrettiklerinden ibaretim"... Yani bunun gibi bir ifade... Üniversite döneminden beri aklında kalan kitaplardan birisidir..

Farkediş: Çocuk yetiştirmek için dikkat etmek yanlış bir ifadedir.. Çocuklarımızın olmasını istediğimiz insan gibi olmaya dikkat etmeliyiz....



-Baba kırmızı ışıkta geçtin?
-Olsun burada kamera yok evladım.
.....
-Çocuğum parasını ödemeden sakız mı aldın marketten?
-Olsun baba, markette kamera yoktu...!!!!

ya da;

-Baba emniyet kemerini takmadın mı?
-Rahat edemiyorum, bana bir şey olmaz..
...
-Çocuğum kask takılmadan kay kay yapılır mı?
-Rahat edemiyorum, bana bir şey olmaz..!!!!

ya da;

-Memur bey aramızda halledelim... Size bir ikramım olsun, siz de görmemezlikten gelin
....
-Çocuğum öğretmenine rüşvet mi teklif ettin?
-ikramım olsun dedim, O da görmemezlikten gelip seni aramayacaktı...!!!!

ya da;

-vergiden kaçırmak için tapu bedelini düşük gösterdim hanım.. Rahatız yani...
-Baba vergi kaçırmak gibi mi?
-Devleti ben mi kurtaracağım oğlum ya...
.....
-Neden ders çalışmıyorsun evladım, okuyup büyük adam olmak varken..
-Devleti ben mi kurtaracağım anne ya...!!!!

Çoğuna bir şekilde bir yerlerde tanık olmuşsunuzdur eminim... Eğer çocuğunuzda, hoşunuza gitmeyen bir ayrıntı varsa; çocuğun hayatındaki tüm insanları gözden geçirmenizi öneririm...

Geleceğin hayal ettiğimiz gibi olması bizim elimizde... Malum, geleceğimizin temellerini çocuklarımıza öğrettiklerimizle biz atıyoruz

Mutluluğun ayrıntılarda gizli olduğu yaşamda, sevgi ve hoşgörü ile kalmanız dileği ile...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder