Translate

3 Kasım 2015 Salı

6 YAŞ SENDROMU:)...


İlkokul heyecanı bir başka yaşanıyor... Tüm aile efradı konuyla ilgili oluyor.    
3 yeğenimin de ilk okula başlama sürecinde yanlarında olmaktan çok keyif almıştım. Çok güzel anılar kaldı elimizde, albümlerimizde... Lakin 1. sınıf süreci.... offff...Yine de kendi çocuğunun birinci sınıf sendromlarını yaşamayan kimse konuşmasın derim ben...:)

.................................




"e" harfi ile başladı her şey....
el yazısı ile yatay çizgiler....

- Anne ben çocuğum ve oyun oynamak istiyorum... Senin adın "E" ile başlamasaydı bu harften nefret edebilirim...:)))

- Neden aynı harfi satırlarca yapmam gerekiyor?  Yapabildiğimi gördün işte... Demek ki kaslarım ok:))) Oyun zamanımı bunlara harcamak istemiyorum...

- Ben anaokuluna yeniden gitsem daha iyi olacak... O zaman okul daha zevkli idi... Böyle her şey sıkıcı olmaya başladı...

- Kurallardan neffffretttt ediyorum....

........

Ve daha nice benzer haykırışlar....
Bunların yanında:

-Anne ilk okul çok acayip ya, büyümek güzelmiş...

-Anaokulundaki ÇOCUKLAR  sadece zaman geçiriyor... Bir şey öğrenmezsek ne anlamı var okula gitmenin...

- Artık kız arkadaşlarımı da gruba almaya karar verdim:))

- Koşuyorduk, çarpıştık..sorun yok ama.... Kızmadık birbirimize yani, bu oyun sadece...

- Eve gelecek olmak güzel ama çantamı toplamaktan nefret ediyorum... Dağınık kalınca daha havalı oluyor....

- Anne parfümüm nerde? Lütfen bu günlük sıkayım... lütfen, lütfeeeennn...

-Artık baba gibi olmak istiyorum... Ne bu ya, hep okul... Ben işe gitmek, arabaya binmek, uçakla yolculuk yapmak istiyorum artık.... Bu okullar hiç mi bitmez yahu....
..................

Gülecek o kadar malzeme,
Hayrete düşürecek o kadar detay ,
Korkuyu iliklerinize kadar hissedeceğiniz o kadar tehlike var ki...

6 yaş sendromu, 2 yaş sendromunu geçti bizim evde...

Güç kontrolü,
Cinsiyet ayrımı/ farkındalığı/merakı...
Kişiliğin belirgin çizgilerinin sıyrılması...
Espri gücünün gelişmesi...
Yaratıcılığın, ebeveynleri 100'lere katladığı zirve dönem...

..................

Farkediş: 6 yaş sendromu, en zor soruların en "net" kelimelerle cümleye dönüştüğü dönemdir.. Kilitlenir kalırsınız, ya da yerin dibine girersiniz...:)

-Gel oğlum doktor teyzenle tanış, bak seni çok merak ediyor...
-Oooo çok yaşlıymış, kendine bakamaz ki sana baksın anne!!!!!

-Canım, tabağındakileri bitirsene, sen seviyorsun diye yapmış (komşu) teyzen o köfteleri.
- İyi de benim sevdiğim gibi yapmamış ki çok kötü tadı!!!!

-Anne hani Allah tüm dualarımızı kabul eder ya... Neden benim dualarımı kabul etmiyor.. .Kaç gündür bahçeli ev istiyorum ama hala aynı evde yaşıyoruz!!!!

-Kardeş demek, sana hiç küsmeyecek ve istediğinde gidemeyecek bir oyun arkadaşı demek... Neden ben bu evde yanlız çocuğum!!!!

- Hem büyüdün, abi oldun diyorsun hem de sen olmadan parka gidemem.. Bunu nasıl anlayayım!!!

............

Bir de bu ifadelerin merak havuzunun merkezinde olanlar var ki... Aman aman... Onlar da ölüm ve cinsellikle ilgili tahrip gücü yüksek sorular..:)))

Onları da zamanı gelince konuşacağız elbet :) :) :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder